Investera i din framtid
- bli franchisetagare på Svensk Fastighetsförmedling
LOKALA OCH PERSONLIGA. Vi finns på 225 orter från norr till söder. 230 bobutiker gör att vi är lokala på riktigt.
STORA OCH STARKA. Vi är 1200 medarbetare och har ett av Sveriges största kundregister. I över 80 år har vi byggt upp ett välkänt, omtyckt och etablerat varumärke. Det ger både våra franchisetagare och mäklare fördelar.
VI SATSAR PÅ LEDARSKAPET. Vi utbildar och utvecklar våra medarbetare kontinuerligt. Våra ledare och chefer genomgår vår egen akademi för att spetsa sitt ledarskap och därmed vässa sina medarbetare.
BREDD OCH SPETS. Bostadsrätter, villor och fritidshus. Skog & lantbruk, kommersiella och nyproduktion. Vi erbjuder kunden expertis och våra medarbetare möjlighet till fördjupning och certifiering.
Bli framgångsrik hos oss
Som franchisetagare på Svensk Fastighetsförmedling ges du förutsättningarna för att lyckas professionellt och affärsmässigt. Vi har de moderna verktygen och ger utrymme för ditt entreprenörskap. Du kommer till en rikstäckande franchiseorganisation med ett av branschens mest välkända varumärken i ryggen. Den centrala organisationen stöttar gällande exempelvis juridik, marknad, IT, kundvårdssystem, försäljning och HR.
Om du brinner för ledarskap samtidigt som du vill ta nästa steg i din personliga utveckling ska du kontakta oss.
Möt våra franchisetagare
Lär känna Johan Löfving i Uppsala
- Den stora fördelen med att tillhöra en stor kedja blev tydlig när Swedbank köpte upp oss. Hade vi inte haft den här gemensamma kämparandan så hade det här varumärket varit ett minne blott, säger Johan Löfving, franchisetagare i Uppsala och Knivsta.
Johan är franchisetagare sedan 2011 och urtypen av en entreprenör. Tidigare har han bland annat byggt upp och drivit sju restauranger, fött upp biffkor och importerat öl.
Att ingå i en kedja gör att Johan kan inrikta sig på den stora drivkraften - att sälja.
- Om jag inte hade haft ett huvudkontor att vända mig till hade jag varit tvungen att skära ner på utvecklingsdrömmarna. Nu kan jag och de andra franchisetagarna få hjälp med till exempel IT-projekt eller att driva annonskampanjer. Det gör att vi kan ägna oss åt det viktigaste: att kriga på fältet för att ge kunden den bästa affären.
- Som franchisetagare har jag ganska stort handlingsutrymme. Ibland måste jag förstås stämma av med huvudkontoret eftersom det är viktigt för varumärket att vi franchisetagare drar åt samma håll - och det gör vi, avslutar Johan.
Edyta visar vägen i Småland
För Edyta Hammar – som 2015 blev franchisetagare i Hultsfred, Vimmerby och Eksjö – är jobbet en kombination av livsstil och passion. I yngre tonåren följde hon med sina föräldrar på husvisningar och tänkte att fastighetsmäklare var ett yrke som passade henne. Målet var redan då att en dag driva en egen mäklarbyrå.
För Edyta är vi-känslan det bästa med franchisekonceptet. Att få vara en del av ett starkt varumärke innebär en stor trygghet.
- Du får tillgång till ett komplett affärskoncept och inte minst ett nätverk med likasinnade som strävar efter samma mål. Det gör att du får möjlighet att utbyta erfarenheter och idéer med fantastiska kollegor som har jobbat länge i branschen.
- Jag är en kreativ person som hela tiden strävar efter att utvecklas och jag älskar att experimentera och testa nya saker”, säger Edyta Hammar.
Målet var tidigt att bli marknadsledande på en av tre orter, vilket nåddes 2016 i Hultsfred. Som franchisetagare har hon med framgång använt sociala medier och sin blogg i marknadsföringen samt uppmärksammats i flera inredningstidningar.
- För att få ut min känsla och min passion för hem, hus och inredning valde jag min egen väg för att guida våra kunder till lyckade val och affärer. Det har varit lyckosamt för vår utveckling och jag jobbar mycket med känsla, bild och text. Ett hem är mer än ett hus. När det väl kommer till kritan är det känslan som betyder något.